Monday, April 11, 2011

SA II Presentation

Salam.....
Tadi aku n group member aku present final projek subjek Information System Analysis for Information Professional II (SA II). Syukur alhmdulillah semuanya berjalan lancar...
Dengan ke'POWER'an Ekin Johan selaku System Analyst @ Leader, Dira Mohamad selaku Super Power Programmer, Hot MaMa Nur Musfirah (Dah nak 9 bulan pn laju jer wt keje. Cayalah Mus!!), Noni dan aku, akhirnya kami dapat menyiapkan semua kerja2 dengan baik. Terima kasih kpd sume sbb tolong settlekan keje aku, tlg aku....Terima kasih!!!

Masa present tadi En Nazri puas hati dengan sistem kami. Cume ada la skit2 kesalahan. Biase la, sistem baru develop, tak sempurna sgt. Masih dalam 'pilot test'.huhu Skrg ni just kene betulkan report skit. Then submit. Boleh fokus assignment lain lak...huhu Hope sumenyer berjalan lancar...Amin!!!




Sunday, April 10, 2011

e-Leave System

Setelah hampir setahun plan, analyze, design system yang kami develop untuk Jabatan Bomba & Penyelamat Bukit Jelutong, akhirnya tiba la masa nak implement lak....huh!!Takut!! System yang diberi nama e-Leave System adalah sistem untuk staff di Jabatan Bomba apply cuti. Oleh kerana dorg hanya guna cara manual iaitu dengan mengisi borang, kami pn propose la nak develop sistem cuti utk dorg. Esok kene present depan lecturer @ advisor e-Leave System ni...Diketuai oleh Cik Nurul Asyikin yang pandai coding, ditambah pula dengan kepandaian Cik Nadirah yang sememangnya Super Power pandai coding, Alhamdulillah....Projek kami hampir siap. Semua coding berjalan lancar. Dengan kerjasama saya iaitu Cik Siti Azzah, Cik Noraini dan Hot Mama, Puan Nur Musfirah, documentation pun hampir siap. Network pun dah create. Cume nak tambah sikit untuk documentation dan coding. Sebab Cik Nadirah yang Super Power Pandai coding tu tak puas hati lagi dengan function-function yg ada...hehehe
Alhamdulillah esok kelas Web Programming & Metadata tak de..So leh la focus projek ni. Tapi lepas ni still banyak lagi keje yg tak siap. Takpe2...buat slow2..InsyaAllah semua akan ok...Hope esok semuanya berjalan lancar...Amin!!!!


Thursday, April 7, 2011

Hari-hari dengan senyuman...=)

Salam semua...Tinggal beberapa minggu saje lagi sebelum tamat semester ni..Sabo Siti Azzah!!=)
Di minggu2 akhir ni, biase la tahap kesibukan tu berganda2 berbanding di awal2 sem. Ada yg tak cukup tido, tak cukup makan dan byk lg...Tapi yang paling penting, kita kene mulakan hari dengan senyuman dan buat pandai jer tentang segala perkara yang boleh wt kita sakit hati atau sedih...Sekali lagi...Senyuman itu penting utk menjaga tahap awek muda semua..hehe ngarut!!ngarut!!=)
Skrg saya mmg stress!!Teramat sangat di tambah dengan arahan PNC yang tak tau hujung pangkal tapi nama saya naik ke HEP. Menurut Tn Hj Bahman, sekianya saya tidak menghadirkan diri ke program tersebut, saya tak boleh grad!!aaaahhhhhhhhhh!!!Tidak!!!Arahan apa ni???????saya tak puas hati!!!!!!!Sabo Siti Azzah, Sabo....Ini semua dugaan..Tapi yang paling penting senyuman jgn di lupakan...=)
Dengan hati yg geram saya pergi jmp JPK mintak penjelasan. Lepas berbincang JPK cakap anak jati Perak saja yg diwajibkan. Yes!!!! saya bukan anak jati Perak..huhu Terlepas!! Alhamdulillah...InsyaAllah sume akan ok..Cume perlu ready je utk sebarang kemungkinan...=)


Monday, April 4, 2011

Keje @ blaja??


Keje ke smbg blajo lg???
Confiusnyer....!!! tak tau nak pilih mane 1...kalau ikut ati mmg dh tak nak blajo...kepale awak dh jem.kene rehat jap..hehe
Haish......ayah awak suh smbg trus tapi awak dh mls nk blajo...adoi!! susahnyer nak wt keputusan....=( Awak kalau boleh nk koje dulu cari pengalaman..tapi kalau ayah awak suh smbg gak awak rasa nk wt master by research...maknenye awak ade ler masa nk koje..tapi awak kne berkorban sikit ler...pnt sikit nak mikir koje + blajo nanti..tapi awak mane ada duit yang secukupnye kalau awak nak smbg blajo pn...tak kan nak mntk ayah & abg awak lagi???
Awak betol2 confius ni!!!=(