Monday, September 14, 2009

BERSAMA ANAK YATIM

Pada sabtu lepas program aku (IS221) buat majlis berbuka puasa bersama anak2 yatim rumah Siraman Kasih, Rawang. Majlis tu buat kt sebelah fakulti je......Best la jgk!!! dekat UiTM Johor dulu ada jgk berbuka puasa dengan anak yatim...so, ni kali ke-2....Tapi.............bila aku tengok dorg aku rasa nk nangis lak...cian!! yela...dorg semua kecik2 lagi tapi dah tak ada mak ayah...dan mungkin ada yg kene pisah sebab hidup family dorg susah...Dorg semua nampak hepi je...Lagi2 AIMS (Association of Information Management System) (sory klu salah...hehe) jemput Lanun Bikers..(name je lanun tapi dorg baik...dorg ni persatuan yg buat kerja2 amal) sebelum berbuka tu anak2 yatim ni dapat peluang naik moto besar2 ni...Sume berebut tapi dorg tersangat hepi...(dah berair mate aku ni....) yela..sekali-sekala dorg dapat bergembira..

Biasenye Ramadhan ni la dorg dapat sumbangan dan duit raya..Jeles gak tengok budak2 naik..Tapi takpe..kt segamat dulu aku pn pernah naik..BEST!!hehehe Then kami berbuka ramai2...ada la persembahan sikit dari anak2 yatim n IS221. Akhir sekali anak2 yatim ni dapat sumbangan dari Lanun Bikers, pihak UiTM dan seorang Datuk n isteri..(aku lupe sape name dia tapi dia yang taja makanan dan bagi duit raya kat anak2 yatim ni....Dah dapat duit raya terus bukak sampul..hahahahaha klaka btol!!! Biase la budak2...seronok dapat duit raya...Comel2 dan ada perlakuan dorg yg boleh buat ktorg tergelak...hehehe Tapi ape2 pn semoga mereka gembira dengan semua itu dan jgn sedih di pagi raya nanti....(aku lak yg rasa nak nangis...)

2 comments:

syafiq effendi faliq said...

Ayah : kesian jamil tu tak ada mak
bapak, yatim piatu macam ayah,

anak : aik, dah tua2 pun yatim piatu?

Ayah : uih, musti kighaa.....


(ayat diciplak dari filem p.ramlee madu 3)

AzZa said...

ad yek dialog ni dlm filem???aku xtau pn..heheh